Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
2 avril 2012 1 02 /04 /avril /2012 09:54

האנטישמיות העולמית מצטמצמת זמנית במתנחלים

אין כל הבדל בין יהודים החיים בנתניה לאלה שחיים בחברון. שני הקהלים נמצאים בארץ ישראל, אלא שהנסיבות מנעו מהם לשבת בלב מולדתם קרוב לעשרים שנה, תקופה שנוצלה על ידי זרים שכבשוה.

אחרי ששוחררו לבה של נחלת יהודה ונחלת אפרים, נולדה מחשבה מלאכותית שעשתה מנסיבות עיקר ושדמיינה ללא שום ממצאים ריאליים ששנאת האומות נגד ישראל תפוג ברגע שמדינתם של היהודים תחזור לנקודת ההתחלה, או ליותר דיוק לקווי הפסקת האש שאפיינו את המפה בתקופה שבין עצמאות ישראל למלחמת ששת הימים. באומות אהבו את ההשליה הזאת וביקשו לחזק את מי שלקחהּ כאמת לאמיתה, למרות שכל בר דעת מבין שנסיגה לקווים של49 רק תביא למצב פי הרבה יותר גרוע, כשכל אזור שננטש הופך למדינת טרור הגורמת למלחמות, גם כששטחה קטן, ולגינויים כנגד הצד המותקף והמתגונן.

התפיסה השגויה שכל הבעיות נגרמות מהחזקת החלק המרכזי של ארץ ישראל הוסיפה בהגזמתה כשהיא התייחסה ליהודה ושומרון כאילו אינן מוחזקות על ידי מדינת ישראל הריבונית בכלל אלא על ידי היהודים שחזרו לחיות בהן, כאילו הם שחררו את השטח ביוזמתם הפרטית-אישית. ואז נולד בתודעה הרחבה תת-עם-ישראל, קומץ מצומצם של יהודיים שהגדרתו לא מוגדרת על בסיס דתו ושאיפתו "לשנה הבאה בירושלים" בלבד, אלא גם על פי מקום מגוריו: תת גזע שאליו תצומצם, תכוון ותתמקם כל עוצמת השנאה האנטישמית של כל הדורות כולם. למותר לציין שלא מדובר רק בעניין של דעות שזרמים מסוימים יימצאו לנכון לגנות, מכוון שיהודים הגרים במקומות אחרים והחושבים בדיוק כמו הציבור המכונה "מתנחל" לא יהיו נתונים לשנאה שעבורה נוצר כאמור גזע חדש. דרך אגב, גם על היהדות אפשר לומר שמדובר בדעה, שהיא הדעה של מי שסובר שהיא צודקת ולא למשל דתות אחרות, והיא גם הדעה שקובעת שא"י שייכת ליהודים. ולכן על פי השיטה שיהדות היא דעה, יהיה מותר להחרים כלכלית או תרבותית יהודים משום שאינם מודים ב"אמת", כשם שהמתנחל אינו מסכים לדעות של מי שקבע שאסור ליהודים להיות קיימים ביודנריין החדש. השאלה מדוע אין בקרבת החוגים האלה אנשים שמצדיקים את החרם ב33 בגרמניה היא שאלה של זמן, אם כי אין כל תועלת להצדיק את המהלך של אז כמו שנדמה שיש היום תועלת לשנוא את המתנחלים.

האשליה שביטול מציאות המתנחלים (כלומר לא על ידי החלת ריבונות ישראל במקום שהם יושבים והרחקת האוכלוסייה העוינת כפי שנהוג באירופה) תביא שלום מכה מסנוורים את עיניהם של כל החולמים בניגוד לחלום שיבת ציון והחלת הריבונות במלא המובן. ההשליה המתוקה לא נותנת למי שמשלה את עצמו להודות שסיבת הסיבות של השנאה לישראל היא לא מה שנראה להם, היא לא רצון אצל השונאים שישראל תיסוג לקווי 49 (67). בארגון הטרור אש"ף לא היו נביאים כשהקימו אותו שלוש שנים לפני ה"כיבוש". ומי שחושב שהדברים השתנו מוזמן להקשיב לדרישות של האויבים שמשום מה לא מועמדים לדין על רצח, הסתה, גיבוי ומימון פעולות איבה, וכדומה, שלא שואפים לפּחות מסילוק היהודים והחלפתם בערבים ביפו, חיפה, לוד, באר-שבע...

אבל זה נוח. נוח להרגיש שאף אחד אינו שונא אותך. נוח להרגיש שאין אנטישמיות כלפי היהודי הארץ-ישראלי, כי עכשיו האנטישמיות כבר לא עוסקת ביהודים "הטובים", אותם כבר אוהבים! לא, היום כל האנטישמיות של העולם עזבה את כל היהודים, ישראליים או שחיים עדיין בגולה, בשביל להתרכז ביהודי "החדש", המתנחל. כמובן, היהודים שלא נופלת עליהם התווית של מתנחל מוזמנים להצטרף לחוגים המגנים ומשקצים אותם. על מנת שמדינת ישראל תפסיק להיות "היהודי" של האומות ושתתקבל כמדינה ככל המדינות, ועל מנת שלא יהיה חרם בחו"ל נגד ישראל, על תושבי ישראל לעבוד חזק נגד ה"יהודי" שלהם ולהחרים אותו, ובאופן הזה הם יעזרו למאמץ יצירת המעקף שיכוון את השנאה האנטי-ציונות הישר אל המתנחל, כשעליו להיות ה"יהודי" של כל העולם. ואז, כשבוא יידחק לשוליים וכבר לא יחטא ב"כיבוש", כל העולם כבר יעריץ את ישראל והאנטישמיות\אנטי-ציונות תהיה שייכת לספרי ההיסטוריה ותו לא. כמובן שזה הוא ההמשך ההגיוני של אותה ההשליה, שתיכף לא תהיה שנאה נגד כל יהודי באשר הוא, כמו שאמר המשורר: "רק תעזבו את ה'שטחים' יהיה טוב".

אבל מה לעשות שאפילו מדינה כמו צרפת, שהיא לא תמיד הידידה הקרובה ביותר של ישראל, אסרה בפברואר 2010 את החרם, אחרי כמה יוזמות של עמותות שנועדו לפגוע בכלכלה של ישראל? ולא זו בלבד: היא אפילו לא העבירה חוק בפרלמנט, היא הסתפקה בהוראה ממשרד המשפטים שלה שקובעת שהחרם אסור על בסיס איסור הדיסקרימינציה המתבססת על גזע או מקום מחייתו של הציבור המופלה. כלומר, אפילו במדינה "נאורה", חל איסור לתרגם שנאה למעשים גורפים. זאת אומרת שאם ציבור מסוים בתוכנו רוצה באמת להידמות למדינה כמו צרפת, לערכים שלה וכן הלאה, אז עליו להבין שאסור לו לנקוט בכל אמצעי שיש בו משום הכללה נגד ציבור שלם בשל מקום מגוריו.

וכשלרעיון ששנאת המתנחל מצד ישראל תביא "גאולה לעולם", ההיפך הוא הנכון: שונאי ישראל מחכים שמדינת ישראל תעשה את העבודה נגד ה"יהודי" שלה, נגד המתנחל (כאשר עובדים עלייה חזק מבחוץ ומבפנים כדי שהיא תשנא אותו), כדי שהם ייטפלו בהמשך ביהודי שלהם, שהוא מדינת היהודים על אזרחיה ומתנחליה, משום שההבדל בין יהודי נתניה ליהודי חברון הוא אחיזת עניים, ואם אין זכות ליהודי לחיות בחברון, אז אין לו זכות לחיות בתל-אביב. כך שהמושג של "מתנחל" הוא הפיתיון לצורך סכסוך ישראל בישראל. וגם העובדה שהמתנחלים לא מהווים ציבור המוכן להיגרר למלחמת אחים משרתת את בחינת אדום שבמדינות הנאורות ואת האינטרסים שלהם, כי עבודתם נעשית על ידי אחרים. ואין כאן דברים בעלמא. יש תקדים: הריבונות היהודית נסוגה מעזה, ישר קמה שם כעין מדינה חדשה שגורמת למלחמות חדשות המלוות בפגיעה באזרחים עד אשדוד ובאר-שבע שלא היו קודם, וסכסוך היהודים ביהודים הרע ליהודים עד שהמדינאים שלהם מוזהרים בל ייסעו ללונדון.

אז, אל נא אחיי תרעו. רק הגנה על צדקת דרכנו, על לגיטימיות שיבתנו ואחיזתנו בארץ ישראל תחזק את מעמדנו בגויים ותשפר את תדמיתנו. רק כשהישראלים ה"בלתי מתנחלים" יפסיקו לראות את הישראלים ה"מתנחלים" כחגבים בעיניהם, אז יפסיקו באומות להסתכל על ה"בלתי-מתנחלים" כחגבים, כי שני הגוונים הם למעשה שייכים לסוג אחד. ואי אפשר שיהודיים ישתדלו בכל מאודם להסביר בגויים, הן בעולם הערבי והן במערב, שעם ישראל הוא העם הפלסטיני, מאז שאדריאנוס קיסר הוציא את ה"שם" החדש, ושארץ ישראל, או פלסטין בלע"ז, היא מעולם הבית הלאומי של היהודים, כאשר מצד שני אנשים אומרים שליסטים אנחנו בארץ כאילו לא לנו, ושוב אין הבדל מהותי אם הם מדברים על חלק מהארץ או על כולה. כי אנחנו לא ליסטים (פא ליסטים בלע"ז). ויהי רצון שהצום הרביעי והצום החמישי יהיו לבית ישראל לששון ולשמחה, ושנחוג את הפסח בבית המקדש בירושלים הבנויה.   

 IMG_3173.jpg

Partager cet article

Repost 0
vu-sous-cet-angle Yéochoua Sultan - dans מאמרים בעברית
commenter cet article

commentaires