Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
14 septembre 2020 1 14 /09 /septembre /2020 08:17
גל שני שלישי רביעי...

ככבשים אנו מקבלים כל גזרה אווילית ולא הגיונית שהיא פשוט עוול. וכבר קיבלנו בעבר הלא רחוק את תשובת המשטרה בנימוס מפליא כשהיא ענתה לנו שהפגנות מותרות ותפילות אסורות. בשכל רחב ואחראי שוב להפליא הסבירו בקרבנו במה הדבר מתקבל על הדעת בהוראה המשונה רק לכאורה. כי פשוט תפילות מקיימים כל הזמן ובצפיפות אבל הפגנות זה פעם ב... ומדולדל, וכנוקטים במשנה זהירות כדי לא להעלות את השאלה : "ובכל זאת למי מותר להפגין?" לאחר שמובן מאליו שרק לשמאל ולאנרכיסטיים מותר להפגין. כי לאלה שרגילים להתפלל אסור, גם מבלי לקרוא להתכנסותם "עצרת תפילה". כי אלה מקיימים עצרות המוניות.

ועל עוול וחוסר איזון ברור גם יורגעו רוחותינו. על האיפה ואיפה, על החופש הניתן לשמאלנים אנרכיסטיים להסית ולדרוס ברגל גסה את קנה המוסר הציבורי השכם וערב ליד בית רוה"מ, או לערבים ולפלוש בהמוניהם לחוף נתניה (ב-2 באוגוסט ביום אידם), כשההקפדה על שומרי אמונת ישראל מגלה באלימות ובתוקפנות חוסר סבלנות וסובלנות מוחלט, עוד ייאמר בפיותינו : "אבל זו בעיה שלהם אם הם לא רוצים לשמור על עצמם". (שימו לב שהם כבר לא מסכנים את הציבור).

אבל מה נעשה שהטענה ממש לא נכונה? לא השמאלנים הקיצונים ולא הערבים התמוטטו או מתו באלפיהם. וגם לא המפגינים בגרמניה נגד המסכות שאיימו לפלוש לבונדסטג.

ואם בהתחלה דיווחו על קרבנות הקורונה, כעת מדווחים על הנדבקים מהקורונה, המחלימים רובם ככולם. הא, רק רגע, יקשה המקשה. אני מכיר אחד ועוד אחד... כמובן שכל נפש היא עולם מלא, אבל כעת המתים מקורונה מגיעים למספר קטן ממתי השחפת. כמו כן מתי הקורונה שבתחילת התפרצות הנגיף הם הרבה פחות מהמספרים הגורפים, שהרי ספרו ביחד גם את דיירי בתי האבות שהוזנחו כתוצאה ישירה מהסגר, כי פשוט צוותי העובדים והמטפלים הפסיקו להגיע אליהם, וכן נאסרה הכניסה לקרוביהם. כך נעזבו ומתו מחוסר טיפולים, רעב, צמא, הפסקת טיפולים רפואיים חיוניים.

יש כאן מניפולציה שלטונית-תקשורתית. יש מדינות שעיקר החדשות רק על קורונה עד היום. ועובדה שפעולת ההסברה עובדת ופגעת קשות בכושר הניתוח השכלי שלנו. הנה! שכשאנחנו שומעים על חולה קורונה מאומת, גם כשהוא אדם יקר לנו, אנחנו כבר לא שואלים מה שלומו. לא צריך להיות רופא גדול או אפידמיולוג כדי להבין זאת. ואם בכל זאת יש אומרים שכן צריך, הרי שכבר בהתחלה הייתה מחלוקת בין שני בתי-ספר, ומחליטי ההחלטות לא ידעו למי לשמוע. יש מי שאמר שבמדינה כמו צרפת למשל ימותו חצי מיליון איש. גם אחרי שהוחלט באירופה על סגר המשיכו לטעון כך. ויש מי שטען שכל חברה סופה להגיע לחיסיון ושלא ייפלו כל כך הרבה בדרך. האחרונים טענו גם שיועיל רק סגר מיידי ולא לאחר מספר שבועות התפשטות המגיפה כפי שהונהג.

דבר זה קיבל תוקף בכל התקופות שקדמו כגון במגיפת הדבר שפקדה את מרסיי לפני שלוש מאות שנה או בשפעת המכונה ספרדית לפני מאה שנה. ובכל אירוע, אחרי תקופה בת חמישה עד שישה חודשים, רוב ככל האוכלוסייה שורדת ונשארת בריאה, גם ללא גילוי חיסון או תרופה, וגם כשלא נעלם החיידק או הנגיף מהאזור הנגוע. כי מערכת החיסון הקולקטיבית עושה את שלה. וקל וחומר וכו' כשמדובר במצבים שלא נראו כמחצית אזרחים נופלים בכל פינה כגון הזוועה במרסיי כנ"ל.

יש בסיס לאמצעי הזהירות שננקטו בתקופת הופעת הנגיף, כי לא הייתה לכאורה כל אפשרות לדעת איזה משני ביתי-הספר מחזיק באמת. למפרע שניהם צדקו כי התוצאות לא היו רחוקות בין נורבגיה לגרמניה למשל. אבל בעיון נוסף הסגר פגע מאוד קשה בכלכלה וכלכלה קורסת זה לא פחות פיקוח נפש מחשש להידבק ולמות.

בראיון ששודר במרשתת השבוע מתמודדים זה מול זה שני אפידמיולוגים משני בתי הספר המוזכרים לעלי. אחד בשם בלשיה מטיח בפני פרופסור טוביאנה כי רופאים שסברו כי ניתן לרפא את המחלה ו\או לא לעשות סגר הם לא פחות משרלטנים. פרופ' טוביאנה דרש שלא להוריד את רמתה השיח עד כדי כך. הוא הסביר שכל מי שהתמודד עם המצב עשה את המיטב כדי להציל כמה שיותר אנשים. אך דרך אגב הוא הוסיף והזכיר לבן-שיחו שאם כבר רוצים לפסול בצורה כזו, ודי לו ברמז, הוא דווקא נמנה בין אלה שטענו שרק בצרפת ימותו כחמש מאות אלף אנשים. השני ענה  : "מה פתאום, אמרנו שלוש מאות אלף". אז צחק הפרופסור, במקום לכנותו פשוט נביא שקר.

כמו כן פרופסור פירון גילה לאחרונה את כל מחדלי ניהול מצב הקורונה באלו המדינות. למחמירים ביותר כיום די במסכה ושמירת מרחק של מטר כדי למנוע את התפשטות הנגיף במידה ועדיין קיים החשש.

אז כעת נשאלת השאלה. מה השתנה בין היום למחר ש"אזור ירוק" בו יכולים לשהות מאה איש בכל "קפסולה" בבית כנסת, למחר כדי שהמספר ירד פתאום לעשרה  איש בפנים ועשרים בחוץ? ראש הממשלה מסביר את זה במפורש ללא שום חשש להכעיס, כי הוא כבר ניסה אותנו ויודע שאין כל חשש להתקוממות. הכבש איבד כעת גם את כישורו להיות פועה. במילים קרובות מאוד הוא אומר לנו : "הגזרה הזו שאני עומד להטיל עליכם היא רק לתקופת החגים, ראש השנה, כיפור ועד שמחת תורה". בפירוש הוא פוגע בכבוד הציבור היהודי בארץ ישראל, בחופש הכלל והפרט ובחופש הדת. הפיקוח נפש היום הוא בחוסר עמידה על העקרונות שלנו, על הזילות שאנחנו מגלים כלפי היקר לנו, להסתופף בבית ד' ולבקר בהיכלו. ואם לא נתפלל, אז כל שכן שלא יתפללו "העבריינים", המוני העם המכריזים על המלכת מלכות שמים בקול רם : "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד". האם אנחנו אמורים לתת לקול הזה לשתוק?

(הדברים נכתבו בעקבות הודעת רוה"מ ביום ראשון, כ"ד באלול תש"פ, 13 בספטמבר 20, אודות הטלת סגר נוסף).

Partager cet article

Repost0

commentaires