Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
27 avril 2020 1 27 /04 /avril /2020 09:03
מעמד יום השואה השנה על פי ההנחיות

לחברים שלום. כמדומני שאת המליצה הזו כבר העליתי בשורות אלו. בקצרה. יהודי אחד ויחיד העובד בחברה בחו"ל בה מועסקים גויים פונה למנהל ומגיש לו את מכתב התפטרותו. לתמיהת המנהל הוא עונה : "כולם אנטישמיים כאן". המעסיק לא מבין, היהודי תמיד זכה ליחס של כבוד והערכה. היהודי בשלו : "עשיתי מבדק קטן. שאלתי אותם מה דעתכם אם יחליטו להרוג את כל היהודים ואת כל הספרים?" ואז מגיב המנהל : "הספרים?! למה הספרים?!" "אתה רואה! גם אתה!" מפטיר היהודי והולך לו.

אמת ויציב! משום שמתגלגל הסיפור הזה דווקא ב"ספרים". דא עקא וכבר הערכתי את חומרת מצבנו כשלא מעטים יהיו הישראליים שאם נשאל אותם את השאלה יענו בדיוק כמו המעסיק הגוי בצרפת. כך נעניתי למשל בהשכחת יהדות גוש קטיף : "לגרש את הערבים מעזה? מה זאת אומרת?" הגענו לכזו קטנות (שמאל באנגלית) שעוול כנגד היהודים הפך לדבר מקובל.

עד כדי כך שהפחות ספוגים אצלנו בתפיסה זו יסברו בכל זאת ששנאת היהודיים, אם אכן היא לא מקובלת מהותית, נדרשת בכל זאת עבודה על מנת להראות לכול הגויים שאין להם כל סיבה מוצדקת לשנוא אותנו, אפילו באמצעות ויתורים כואבים. הגרועים שבנו כשלעצמם ישתכנעו שאכן היהודים שנואים בצדק, באמירה שהם כובשים למשל או שהם לא רוצים ששונאים ישבשו את זכותם של היהודים לבחור בעצמם את מי שיעמוד בראשם.

אבל היום, הבדיחה נהייתה למציאות כמשמעה. אם כי לא מדובר בהריגה ישירה. זה רשמי! מאתמול הורשו הספרים לפתוח מחדש את מספרותיהם. יום לפני כן התפללו היהודים בגשם עומדים רווחים. וכן היה באותו היום בו נפתחו המספרות וכן ביום המחרת. אומנם היום בבוקר לא היה גשם, אבל בו בעת הספרים ממשמשים בראשם של מטופליהם, למתפללים היהודיים עדיין נאסרת הכניסה לבתי הכנסת, וגם לא ברווחים של שני מטר ובחבישת מסיכות.

מילא היו אוסרים את פתיחתם מחדש של ביתי-הכסת ה"ספרדיים", ומתירים את פתיחתם של ביתי-הכנסת ה"אשכנזיים". זה היה יכול להישמע הגיוני, כי הרי באלה האחרונים האנשים לא יושבים פנים מול פנים כי כולם מכוונים את פניהם ואת פיהם המזוהם והמזהם כלפי ההיכל גם בהיותם מיושבים. כמו כן היה הגיוני לאסור תפילה גם במרחב הציבורי הלא מקורה ולהתיר הפגנות, ודווקא הפגנות של השמאל, כי הרי בהפגנות של הימין או הדתיים יש הרבה יותר אנשים והצפיפות כידוע מסוכנת. אפשר גם להרחיק לכת ולהתיר לוויה של פוליטיקאי חילוני ולאסור כזו של רב גדול, כפי שהראתה שוב ושוב המציאות המדינאית שלנו, בלי להיכנס לפירוט המקרים.

"לאסור לספרים לעבוד? אבל למה???"

Partager cet article
Repost0

commentaires