Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
22 juin 2016 3 22 /06 /juin /2016 13:14
חברון, שכונת אברהם אבינו
חברון, שכונת אברהם אבינו

כשרופא חותר למציאת פתרון לבעיה רפואית, עיקר עבודתו היא לשים שם על המחלה. כל עוד היא לא תזוהה בוודאות, הוא יסתפק במתן תרופות להרגעת התופעות בלבד. כן הוא הדבר כאשר יש להגדיר כל איום. ובהקשר הזה אני תמיד נדהם מחדש נוכח הלשון התקשורתית פוליטית בקשר לשאיפות הרצחניות של ערבים כלפי יהודים הן בארץ והן בשאר העולם. אם בקשר לגרמניה אומרים שהקרבנות נרצחו ע"י הגרמניים, לא כן הוא הדבר כאשר ל"ע אדם נרצח ע"י הערבים. הדבר תמיד מסוגנן באופן שהגורם לא יזוהה, ולא ייקרא בשמו, ותמיד אנו עדים לסגנן סגי נהור, ל"נפגע בפיגוע ירי תופת דריסה..." (עקף בעיגול), בהתחמקות מכחידה מהצבעה ברורה על הגורם העוין.

גם כשמתקרבים במקצת אל שורש הבעיה, אז המניע של המחבל הערבי-מוסלמי לא יהיה גזעני אנטישמי. ולא תהיה כל השפעה מכך שלמעשה המחבל מקבל השראה וגיבוי מצבורים שלמים סופגי ושופעי שנאה עד כדי הסתכנות כל יהודי באשר הוא שיעבור דרך שכונה הקיימת מכוח הכיבוש הערבי בנתחים מארצנו. ואותה השנאה היא כל כך מובנת לכולם, ולא משנה מה תהיינה הדעות, שכשזה קורה, זה בטח בטעות והאשמים לכך לא יהיו אותם שונאים שעליהם לא מדברים (מבחינת נפגע בפיגוע) אלא המתכנתים של אפליקציות הניווט למיניהם. כי עצם העובדה ששונאים כל יהודי, זה דבר מקובל לחלוטין, ואין פוצה פה.

ובכן, אם כבר ייאמר שהמפגע הוא ערבי, אז בסמוך מאוד ייאמר שהמניע הינו לאומני. גם בעיתונות המזוהה עם וזכויותינו על כל ארצנו, יהיה כתוב שהרקע למעשים אלה הוא לאומני. ובכך ראו איזה פלא ! פתרנו את בעיית האנטישמיות. פשוט, הירגעו, אין אנטישמיות בארץ, תמשיכו להיות שאננים ! ובדרכים עקמומיות יוסבר לנו השכם וערב שכשמדובר ביהודים החיים כעם חופשי בארצו, יש רק בעיה של איזשהו לאום הסובל מקיפוח והשופך את הדם היהודי לא כי הוא דם יהודי אלא שבמקרה אותו המקפח הוא יהודי ואם כן הוא כבר אחראי למצבו ועליו לשאת באשמה.

וכמו שמתעלמים מהזהות והמניעים של השונאים, כי כאמור הם לא רוצחים יהודים בשל היותם יהודים, כך יישמע אף בקרב אנשי שלומנו שגל ה"פיגועים" החל לפני "ששה חודשים" (קצת יותר כי ייחסו את ה"התחלה" לתשרי השנה). למדנו על פרעות תרפ"ט, למדנו על הקשר האידיאולוגי והמבצעי ההדוק בין הטלר לאיש הדת המוסלמית הדגול חוסייני. ובכל זאת, כאילו אין אנחנו רואים את הקשר, אנחנו בולעים את השפה ואת המינוחים השקריים הנ"ל.

זה כבר לפחות מאה שנה שאנחנו עדים לתופעה בה ערבים מתנכלים ליהודים, שאנחנו מודעים למניעים השותפים בין הנאציזם לאסלם. ואם יש הבדל, הוא עומד בכך שהרציחות מצד הנאציזם הגרמני פסקו כשגרמניה נכנעה לפני כשבעים שנה ושהרציחות מצד הערבים והאיסלם המשיכו גם לאחר מכן. המנהיגים הגרמנים נשפטו במשפט נירנברג, ובאותו זמן אמין חוסייני לא הועמד לדין ואף הוגן בחסות צרפת.

כעת נראה עוד פן משמעותי בשימוש המגמתי המדבק של השפה הפוליטית-תקשורתית. והבעיה היא בשימוש במונח פלסטין ובניצולו המעוות. כידוע, פלסטין הוא השם הלועזי של ארץ ישראל. וגם אם נתייחס לכוונותיו של אדריאנוס קיסר להשכיח לאחר דיכוי מרד בר כוכבא את השם יהודה מהמפה, בכל מקרה, פלסטין הוא השם הלועזי של ארץ היהודים. וכנגזר מעובדה זו, הפלסטינאי הוא היהודי. אגב, גם בארץ השם פלסטין, שנכתב אז באיות שונה, פלשתינא, היה מכוון ליהודים. ויתירה מזאת, היישוב המשיך להשתמש במילה הלועזית, וכל הממצאים מהתקופה שקדמה לעצמאותה של מדינת ישראל יעידו על כך, כמו למשל הבנק הפלשתינאי, ששונה לימים לבנק לאומי. על שם איזה לאום ? הלאום הפלשתינאי כמובן. ומי הוא הלאום הפלשתינאי ? עם ישראל. המשורר והפייטן אשר מזרחי, כשהלך לגור בתוניס, היה מזוהה בשל מוצאו הקרוב בתור פלשתינאי. יהודי שהיה עולה לארץ בכל התקופות אז הלך לפלשתינא, ארץ היהודים.

ניסיון דומה של גנבת סממן זהותי לאומי מהותי כנגד היהודים נעשה כבר בעבר, כשהנוצרים כינו את עצמם בתואר : "ישראל האמיתי". וכמו שלא יעלה על הדעת שנקבל דבר כזה של ישראל חדש המנסה לרשת אותנו, כך לא יעלה על הדעת שנסכים לכך שאנשים אחרים ייגנבו את זהותנו כעם השייך למולדת, ומובן שלא ניתן להם להפוך אותנו ליהודי הנודד הנטול מולדת לצמיתות.

וכל הטמטום של חלוקת הארץ, ובעיקר כשנכסי צאן ברזל כחברון ובית לחם ייכללו חלילה בחלק שיש שואפים לתתו לאויב, אינו אלא תופעה סכיזופרנית אמיתית או מעושה שמתייחסת לאיבה כאילו היא פרצה רק לפני ששה חודשים או לכל היותר 59 שנים בשחרור ירושלים וחברון. זהו ניסיון נואש ומנותק לחלוטין מהמציאות שרוצה לראות באנטישמיות את אשמת היהודים כאילו רק "תעזבו את השטחים" ואז "יהיה בסדר", בלשון ההדברה- פרופגאנדה הרדיופונית. כאילו לא ניסו להשמיד אותנו לפני מלחמת ששת הימים, וכאילו לא ניסו להשמידנו לפני קום המדינה, וכאילו לא שתפו פעולה עם הגרמניים בהפעלת לחץ על הממלכה הבריטית שחזרה בה מהבטחותיה ליישוב וגללה בכך את האבן על באר החירות דרכה יכלו עדיין יהודי אירופה להימלט לכיוון ארץ ישראל.

אין אשמה יהודית כלפי השונאים, לא כלפי הערבים, לא כלפי הגרמנים, ולא כלפי האינקוויזיציה הספרדית. אם יש אשמה, צריך לחפש אותה בבחינת : "שובו אליי ואשובה אליכם".

אין זה אקראי, אם אלה שמצדיקים את טענות האסלם, אלה המנסים ללא לאות למחוק את מורשתנו ואת הקשר שלנו עם חברון ועם שכם, נקראים שמאל, כי זה אותם האותיות (או אותם הצלילים, ס', ש').

ולא זו בלבד, אלא שמי שקורה לערבים הכובשים את ארצנו והמנסים להדיחנו פלסטינאים, לא מודה בארצו. וכאן ברשות הרבנים יש להבין ולהפיק דבר מתוך דבר. אם אדם שלא מזדהה עם הקשר לארצו, כשאומרים עליו שהוא איש מצרי, נחשב כלא מודה בארצו, אז כך הוא הדבר כשאדם יאמר על זר שהוא זה המיוחס לאותה הארץ. פעם שמעתי בצרפת ראיון של פוליטיקאי[1], והוא אמר שהוא קורא לפלסטינאים בשם זה כי זה שמם, אילו הייתי במחיצתו של המרואיין, הייתי מתקומם ואומר : "לא, הפלסטינאים, זה אנחנו, היהודים, אז אל תכנה בשמנו-זהותנו אנשים לא שייכים".

אינני יודע אם השימוש במונחים לועזים פוגע בלשון הקודש, אבל בנידון דידן נראה שאכן כך הוא הדבר. כי אם היו מכבדים את השם העברי של ארצנו, אז כל הוויכוח הנשען על השקר, בעד או נגד "מדינה פלסטינאית", היה מתגלה במלוא ההיבט האבסורדי שלו ובמלוא חוסר עניינו באמירה : "בעד או נגד מדינה ארצישראלית?" ואז התשובה הייתה : "כמובן שבעד", כי אז ללא שום הטעיה היה גלוי לכל שהמדינה הארצישראלית היא מדינה יהודית ותו לא.

[1] Antoine Wechter

Partager cet article

Repost 0
vu-sous-cet-angle Yéochoua Sultan - dans מאמרים בעברית
commenter cet article

commentaires