Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
16 mai 2016 1 16 /05 /mai /2016 09:23
מהשחלת הדת הרפורמית ועד לכפיית יום אידם של הנוצרים כיום השביעי

בימים האחרונים מתרבים סימני הפריצה בצביון היהודי של המדינה כשהסדקים נראים כהולכים ומתרחבים. באווירת גזרת האיסור שהוטל על היהודים להתפלל במקום מקדשנו (עניין בו נתניהו דווקא כן נאבק בבג"ץ, כי למיטב הבנתי בית המשפט מתיר), שכללה השפלה – שעברה בשקט – של רב מכובד ביום העצמאות ויריקה בפרצופה של כל המדינה – גם היא עברה בשקט –, ובנוסף לאישור התקדימי והמסוכן שניתן לדת הרפורמית (המתיימרת להיות פן ביהדות כפי שדרשה גם דת אחרת בחיתוליה) להיאחז בקדשי ישראל, כיום מתחדש הניסיון לשנות את הנוף הארצישראלי ולהפוך את יום אידם של הנוצרים ליום השביעי של השבוע (יום שבועי ששובתים בו הבא לפני רצף ימי העשייה הוא בפועל היום השביעי). אמנם הניסיון הזה תמיד נכשל בעבר, אבל לאחר שהרפורמים נענו, החשש גובר.

הגזרה עובדת בשיטות היצר הרע : הוא מעולם לא דרש מאדם הנאמן לתורת ה' לעזוב את הכל בפעם אחת, כי אם בשכנוע אותו לעבור על דברים קטנים תחילה. כמו כן אומרים לנו שמדובר רק בפעם בחודש, ושהדבר יובא לדיון מחודש מעת לעת. וכן נותנים שוחד ליהודי המאמין והנאמן ומשכנעים אותו בשפת פרסומות : "הנה, מה טוב ומה נעים! תוכל להזמין חבילת נופש בה תקבל כפליים! יהיו לך שני דברים במחיר אחד : גם שבת וגם יום בילוים וטיולים!"

כך מצדיקים בטענות מפתות את הדבר הלא הגיוני הזה שאחרי שהבנאדם רק שבת וינפש, ואחרי שהוא רק חידש את כוחותיו לקראת "ששת ימים תעשה מלאכתך", הוא דווקא יתחיל את העשייה ביום ביטול. כשהשכל הישר לעומת זאת אומר שאם ניתן להניח שרצף ימי העשייה הוא זה שמתיש את הכוחות, אז כדאי אם כבר להנהיג יום הפסקה באמצע השבוע, כמו שהיה נהוג בצרפת בבתי הספר בתקופת ילדותי שם. רק שלקח להם שם כמה עשורים טובים להבין שמיעוט שעות וימי העבודה הוא מרכיב משמעותי ביותר בנוגע למיתון ולשפל כלכלי – שכן מדינה בה עובדים 35 שעות בשבוע, גם זה ירד בהדרגה, לא משגשת והולכת כלכלית – ופה מסתכלים בעין מצומצמת רק בימיו הראשונים של אותו התהליך. או שמא יגידו לנו בהמשך שעלינו לעבוד עד שעה לפני כניסת שבת בקיץ או עד שעתיים בחורף ?

ולכן אני פונה אליכם, חברי הרשימה, כדי להזהיר מפני שאננות בעניין, ולכל מי שיש לו קשר ומגע עם מחליטים, לעמוד כנגד הגזרה ההיא, כי מדובר בניסיון ברכוּת לפגוע בזהותה של המדינה הפועמת כיום לעיני העמים ולתפארתנו בהתאם לקצב שקבע לנו ה' בתורתו.

Partager cet article
Repost0

commentaires