Overblog Suivre ce blog
Editer l'article Administration Créer mon blog
29 juillet 2015 3 29 /07 /juillet /2015 12:57
מלחמה בייפוי כוח

האויב נלחם בישראל בייפוי כוח

~~בפרשה שלנו כתוב "נתן לך חוקים ומשפטים צדיקים ככל התורה הזאת" (דברים ד,ח). רש"י מפרש : "הגונים ומקובלים". משמע שנשארת אפשרות של חוקים ומשפטים לא צדיקים, לא ככל התורה הזאת, לא הגונים ולא מקובלים. וכשאנו עדים היום להתנהלות שלטון החוק – כשמעו : השופטים קובעים על פי אלו ערכים תיקבע המדיניות של ישראל – בהפלת השלטון הדמוקרטי שמבוטל באותו רגע שהנבחר להנהיג את העם טוען שהוא לא יכול להתנגד לשופט, ומצטיירת מול עינינו הדאגה של חכמינו שאמרו : "ייתי ולא אחמיניה".

הבה נתבונן לרגע באיפה ואיפה שבחוק

יהודי כיום יכול לקבל לכל היותר שטח של חצי דונם. הוא משלם על זה במיטב כספו, בעשר אלף שקל במקרה הטוב, אך יכול לעלות לו אפילו במקומות כפריים קרוב למאתיים אלף שקל. ברשות המקומית העומדת מאחורי הקצאת השטח, הוא מודע מראש, וזה גם כלול בנוסח החוזה, שבמידה והוא לא יגיע לפחות ליציקת היסודות תוך תשעה חודשים מתאריך קבלת המגרש, הוא יפסיד אותו ואת כספו. אולם, אם הוא יודיע לפני הזמן הזה שהוא נמלך, אז הוא יזוכה בשמונים אחוז מהסכום.

מנגד, בל נשכח את ההתייחסות ה"מבינה" והסלחנית כלפי הבנייה הלא חוקית של שבטים בדוויים שלקחו ללא שום היתר בנייה חלק ניכר מדרום המדינה, כלפי זו של ערבים בגליל וזו של ערבים בירושלים. בני בגין דאג להם וחקק חוק המעביר את סמכות המדינה לידי הפושים הרבים.

וכעת נחזור למצבנו בשטח, בבית אל, ביום שלישי בבוקר, בכעין רגעים מיוחדים של "השקט שאחרי הסערה", ונראה שהחוק הוא לא אותו החוק והוא הרבה יותר מיטיב למי שאינו יהודי. השוטרים עם המדים השחורים והקסדות עומדים בשורה כגדר חיה החוסמת את מעברם של ה"מפגינים". הם בקבלים הוראה שלא לדבר ולא לענות. אבל זיק של אנושות ניתן למצוא בכל זאת. יש מבטים, יש זכר להבעת פנים. לאחד אמרתי לעניינו : "אולי יש לך חצי דונם איפה שהוא בארץ. ויש אנשים שמחכים לדירות. ואתה בא להילחם לטובת מאן דהו הטוען שיש לו בעלות על כל השטח הזה", סימנתי בידי. הוא הפנה את פניו והסתכל. "אני, במקומך, לא הייתי מתגייס בשביל אחד כזה", הפטרתי והמשכתי. במדים הירוקים היו יותר נכונים לדבר. אחד ענה : "נו? מישהו גר בבניינים כאן?" אמר כשהוא מרים את ראשו כאומד את המתחם בסקירת עין. "אנשים מחכים לדירות ואין להם איפה לגור". בקבוצה של שלושה שרק אחד נכנס איתי לשיח, השני קבע : "בסדר, תודה רבה והמשך יום נעים". הראשון הוסיף : "זה לא חוקי". "לא חוקי? אז זה חוק אנטישמי. אחרי שהיהודי חוזר לארצו, הוא צריך להיות לא חוקי?" ואז השני ענה : "תפנה לנתניהו". צודק, חשבתי והלכתי.

דומני שהממלכה העותומאנית לא שולטת כאן כבר 98 שנה והרפובליקה הירדנית 48 שנה. אך מסתבר שהם שולטים ושהיד הארוכה המבצעת שלהם נמצאת כאן בישראל. ⅔ מדינה קובעת את ייעודה של כל חלקת אדמה באמצעות הרשויות הכפופות לה. ארמונותיהם ומשטרם הרודניים של העותומאניים והירדניים כבר הלכו ואינם. וכן צבאותיהם ומשטרותיהם הובסו ונסוגו. כמעט לא נותר מהם כל זכר. אומנם, אף על פי שאינם יכולים באופן מלא לדאוג שהחוקים האוסרים כל תנועה של יהודי באזורים שהם כבשו בעבר, מסתבר שיש מי שדואג להם. עקיצתם מורגשת במלא אלימותם בקרב היהודים, כאשר נתינים עותומאניים או ירדניים לשעבר שנותרו בשטח מנופפים באיזה נייר. ואז מייד נכנסים לפעולה לטובתם בתי המשפט והמנהל האזרחי המכירים אידיאולוגית בבעלות ממלכות העבר והמשלימים כתוצאה מכך על היותו של היהודי אפטריד נטול מולדת וגוזל אדמות.

ובכך הם מתפקדים כמיופי כוחם של השלטונות שהורחקו מהאזור לפני יובל או שניים, וכזרוע נטויה ממשיכים לעורר את האיום על היישוב, כבפעולות איבה ומלחמה שלא תמה היות ומדינת ישראל לא יצאה בהודעה ברורה של ביטול כל השלטון הזר על ארץ ישראל. על יהודה ושומרון יש מלחמה, מלחמת האומה הערבית נגד האומה הישראלית, מלחמה המתגלמת בהפעלת חוק ירדני האוסר כל נוכחות, ובפניית עורף לחוקים ומשפטים צדיקים ככל התורה המקנים את הארץ לצאצאי אברהם יצחק ויעקב.

אשפר לשאול מה הם המניעים של בתי המשפט הכופים את עמדתם המשמחת אל האויב על ישראל. יש עוזרים להם לתת תחושה בקהל הרחב שעל הכל אפשר להתווכח אך לא על החוק. מצטיירים כאלילים שאסור לערער אחריהם, וכל הרהור או ביקורת הם מבחינת חילול קודש. כי מבלי להרחיב בעניין, אפשר לומר שהחוק הוא לא דבר העומד מעל ההבחנה בין טוב לרע. בשונה לחוקי הטבע, הקובעים שאדם שיקפוץ ממגדל אייפל לא ישרוד מהחבטה בקרקע ; החוקים, לעומתם, לא רק שהם נכתבים על ידי בני אדם, אלא שתפיסת עולמם מאוד משפיעה על הכיוון של החקיקה, עד שניתן לדבר על חוקים שמאלנים וחוקים ימניים, ובעיקר כשמתברר שלא כולם שווים בפני החוק. ובפועל, ניתן גם לשחק בהבנת הנקרא. בג"ץ יכול לפסוק שמסגד מסוים לא חוקי, אך המסגד ימשיך לעמוד. הוא יכול לפסוק בשם חופש הדת והפולחן, שיהודים יורשו להתפלל במקום הקדוש ביותר ליהדות ובעולם. אבל בפועל הם יורשו רק לערוך ביקורים קצרים לא בכל עת ובפסיעות זריזות. כל זה נוגע להפעלת החוק או אי הפעלתו עי ידי הרשות המבצעת.

אך יש גם מציאות שמעיקרא הפסיקות שוקלות איפה ואיפה. בדרך לנצרים, למשל, אחרי גדר המערכת, עמדו משמאל לכביש שני מבנים השייכים לערבים ושמתוכם היו יורים על שיירות הנוסעים. בג"ץ פסק שאין להרסם. אך בתיהם של רבבת תושבים שכל חייהם מהווים את הישראליות הבונה והפורחת לא זכו להגנה מבג"ץ. בנימוק נאמר שהתערבות בנידון תהיה פוליטית. אכן, בית המשפט לא מתערב בהחלטות פוליטיות כל עוד הן מישרות קו. ⅔ לא לחינם אנו מתפללים שלוש פעמים ביום : "השיבה שופטינו כבראשונה". לא תעשו עוול במשפט, והעוול המתנכל ליהודים השבים לארצם כאילו הם גנבים במולדתם ממשיך לזעוק עד לשמים.

אשפר לתהות על המניעים של בריוני בית המשפט הזורים הרס ביישוב היהודי. ניתן לדון אותם לקו זכת : אולי מבחינתם אין להתייחס להקשר של מציאות מלחמת העולם הערבי בישראל. מדובר במסמך בעלות לכל דבר ובזה אנחנו דנים. יש קונצפציה ושבויים בה. הערבים צוהלים ? זה בא בדרך אגב. בדיוק כפי שעד היום אומרים שהגירוש בגוש קטיף לא נעשה משום חולשה או פחד מהערבים ומשבעים האומות המגבות אותם. אבל אי אפשר להימנע מהאופציה השנייה : והיא אימוץ עמדת הצד העומד נגד ישראל. עד לפני כמה מאות שנים, זה היה מתבטא בעזיבת היהדות והמרה לנצרות. זאת הייתה אז הפעולה שציפו לה בסביבה. בוויכוח ברצלונה, מי שייצג את הנצרות וטען את טענותיה, ביולי 1263, מתאריך י"ב באב 5023, מול גדול ישראל, הרמב"ן, היה יהודי משומד. ועל אף ניצחונו של החכם היהודי, שלטון החוק בספרד לא אהב את זה ורבי משה בן נחמן גורש מספרד. כיום, השוללים את זכותנו כעם אשר מקומו הטבעי הוא ארץ ישראל, הם במקרים רבים אנשים שעברו מהצד שלנו לצד של החרם על עצם זכות קיומנו, כגון אחד בשם סנד שזכה לתהילה בחוץ לארץ.

ביום שלישי, בכביש שלאורך השכונה ששלטון החוק הבריוני וההרסני מייעד להריסה, נאמרו נאומים. היזם והקבלן של השכונה, אחרי שרב חשוב ביישוב הזכיר את פועלו בהתנדבות מלאה להקמת בתי כנסת, לקח את המיקרופון. הוא הביע את הכאב, וקרה לקהל לקדם את בואם של השוטרים בעוגות ובמים. הוא סיפר בקצרה את חייו, את הקשיים, העוני בילדותו, את הסכנה הבריאותית בה היה שרוי בנו הבכור ואת ההזהרה של הרופאים בל תיכנס אשתו שוב להריון אחרי שתי הפלות שהרעו טרם מלאו לבנו ארבע שנים. ואז הוא קיבל ברכה מהרב חשין, שבישר לו שבזכות שמירת השבת שיאות לקבל על עצמו, הוא יזכה לפי עשר בכל ברכה. אז הזכיר את ההצלחה בבנייה, ואת שנים-עשר הילדים. היא סיכם ואמר שהבעיות הן בנו, שאם תתבטל גזרת ההרס, שיהיה לברכה לזוגות צעירים ולמשפחות שיוכלו לדור בארץ, ושאם תתממש הגזרה, שיהיה לכפרה ולביטול גזרות חמורות.

הוא גם הודיע שהוא סולח למספר שכנים שחתמו על עצומה עם ארבעים חתימות נגד הבנייה, לפני כחמש שנים, שאז הוקפא הפרויקט. לא ברור עד היום לכמה דעות אם המהלך הזה הוא שעורר את חמתם של המחכים לאיד. הטענה התמוה הייתה שהבניינים יפגעו בנוף של תושבים אחרים, שבניית בתיהם חסמה את הנוף של אלה שישבו לפניהם. במילים קצרות ניתן לראות כאן תופעה מיוחדת שהשם הכולל שלה ייקרא : תסמונת האוטובוס. מאוד התפלאתי בשנותיי הראשונות בארץ, ואפילו חשבתי שמדובר במליצה, כשקבוצה מצטופפת סביב פתח האוטובוס ועולה טיפין טיפין, קורה שאדם שרק נכנס פונה לנהג : "סע! סגור את הדלת!" העומד בחוץ מאוד מקווה שיישאר לו מקום ושלא יזרקו את הדלת לפניו. נקודת המבט מתהפכת וכן ההשקפה הנגזרת ממנה תיכף אחרי המעבר. ניתן לשער שהדיירים החדשים-ישנים שמחו מכך שקודמיהם לא התנגדו להם. אחד המעורבים בהתנגדות ליישום פרויקט דריינוף טען שהוא לא התנגד לבנייה אלא שהוא רק רצה שהדבר ייעשה בצורה מסודרת עם אישורים ועם כל המשתמע מזה. ובטח שהוא לא הלשין לפני העמותות המצדדות בעד יודנריין בארץ. גם כאן חייבים להתייחס להקשר בכלליותו. אילו היינו דנים החיים בדנמרק ואחד השכנים היה רץ להרים בניין מול הבית שלנו בשטח מטופח המוגדר כגן ציבורי, הייתי חותם לו על העצומה. אבל כיוון שכאן מדובר במלחמה בה האויב תוקף אותנו כדי לגרשנו ח"ו מהארץ, אז עלינו להבין שככל שנהיה יותר נהיה בע"ה יותר חזקים, חוסינו יגבר. כי חייבים שלא להוציא את הדברים מהקשרם, כאשר מאויב נלחם בנו באמצעות מיופה כוח.

וכשלסוגיה של המשמעת כלפי החוק, עלינו להתקומם נגד העוול שנעשה במפשט, נגד הביריונות של אנשים עם דעות מאוד מסוימות שהופכים את השלטון למכונת הרס. כתוצאה מהבריונות העיוורת, הממשיכה היום, יום רביעי, את חורבן הבתים בארץ ישראל, הקבלן התמוטט ופונה לבית החולים. היינו משוגעים למראה עינינו, ורק הקב"ה יציל אותנו מחורבן שלישי בטרם נבנה הבית.

Partager cet article

Repost 0
vu-sous-cet-angle Yéochoua Sultan
commenter cet article

commentaires